Wyszukiwarka Google nie zrobiła majątku na swoim mechanizmie lecz popularności i zainteresowaniu reklamodawców. Na tak popularnym systemie wyszukiwania musiało się dać zarabiać krocie i rzeczywiście było to możliwe, a sposobem na to okazały się linki sponsorowane. Analizując rynek wyszukiwania można dojść do trafnego wniosku, że popularność linków sponsorowanych napędzana jest pozycjonerów, którzy powodują, że zdobycie w naturalny sposób wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania staje się wręcz nieosiągalne. Dlatego właśnie by znaleźć się na pierwszej stronie wyników firmy płacą za każde kliknięcie, które skieruje z wyników wyszukiwania klientów na ich serwisy. Za każde kliknięcie użytkownik zapłacić musi od kilkudziesięciu groszy do nawet kilkunastu złotych w zależności od danej branży. Oczywiście im bardziej z daną branżą wiąże się pozyskiwanie pieniędzy tym większe w niej obowiązują stawki. Jednak mimo wszystko we w zasadzie każdej branży, w której sprzedawane są produkty oraz usługi jak najbardziej opłacalne jest korzystanie z Google Adwords. Jest to zdecydowanie najbardziej popularny i najskuteczniejszy sposób an reklamę swojej działalność w Internecie. Każda nowoczesna firma posiada swój budżet, który wykorzystuje na kampanie w Internecie, a z reguły jego znakomita część to właśnie środki przeznaczane na Google Adwords. Budżety są bardzo różne – wiele dużych firm wydaje miesięcznie na działania nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, a to już przecież bardzo duża i znacząca kwota. Ale cóż, skoro się opłaca to czemu firmy miałyby nie wykładać tych środków? Zawsze przecież wydawanie dużych kwot poprzedzane jest analizami opłacalności poszczególnych form promocji. Czasami firmy opierają swoje decyzje o globalne analizy przeprowadzane przez magazyny internetowe oraz gazety z branży komputerowej, jednak zdecydowanie najlepszym sposobem na weryfikowanie opłacalności akcji promocyjnych jest przeprowadzenie własnej, nisko budżetowej akcji i sprawdzenie jej wyników.