Konkurencyjność jest w cenie, o czym wiedzą przedstawiciele najlepszych firm świata. Obecnie można wyróżnić trzy czynniki konkurencyjności, którymi są: koszt, dostawa, oraz jakość towarów i usług. Rynek jest obecnie tak bogaty, ze każdy przedsiębiorca musi poddać się stawianym mu kryteriom, ponieważ tylko w ten sposób ma szansę stać się konkurencyjny dla swoich rywali, którzy działają w podobnej branży. Oprócz owych trzech klasycznych czynników, jakimi cechuje się konkurencyjność, duże znaczenie ma także sprawność obsługi klienta, konsytuacja i wykonanie towaru. Pod tymi kategoriami kryją się: ekologia oraz bezpieczeństwo użytkowania produktu. Niezmiernie ważne jest zapewnienie odpowiedniej, jakości wszystkim potencjalnym klientom, dlatego produkty, jakie poleca firma muszą mieścić się w specjalnych kwalifikacjach, jakie stawia przed nimi rynek. Owo zapewnienie odpowiedniej, jakości jest nowoczesnym sposobem, który ma bardzo duże znaczenie w konkurencyjności, a przede wszystkim wpływa na doskonałość całego procesu zarządzania.