Obecnie w coraz większym stopniu możemy obserwować globalizację rynków na całym świecie. Wynika to przede wszystkim z postępu w dziedzinach transportu oraz komunikacji. W ten sposób zarówno zawieranie umów, jak i transportowanie towarów na dużych odległościach nie generuje bardzo dużych wydatków. Z tego powodu coraz więcej firm decyduje się na handel z gospodarkami wschodzącymi. W krajach rozwiniętych klienci mogą korzystać z możliwości zakupu znacznie tańszych towarów. Na globalnym rynku konieczne jest, jednak posiadanie dużych środków finansowych, gdyż konkurencja jest bardzo duża. Znaczne środki korporacje wkładają w budowanie marki. Rozpoznawalność pozwala generować znacznie większe zyski nawet przy produkowaniu oraz oferowaniu tańszych pieniędzy. Mniejsze firmy mają możliwość wykorzystania tanich towarów z importu oraz eksportowania towarów. Plusem polskich firm jest przede wszystkim możliwość wykorzystania znacznie niższych cen pracy w stosunku do innych krajów europejskich. Jednocześnie jakość tworzenia produktów oraz wiedza zasobu ludzkiego jest na tyle duża, że możliwe jest produkowanie na wysokim poziomie technicznym, co przekłada się na zainteresowanie produktami wśród klientów.