Koszt pozycjonowania

Ile to wszystko powinno kosztować? Gdy postanawiamy skorzystać z jakiejś nowej usługi, to na to pytanie na samym początku próbujemy znaleźć odpowiedź. Nie interesuje nas nawet specjalnie sama wartość czy efektywność konkretnych usług. Pragniemy dowiedzieć się, jak bardzo obciążą one nasz budżet, co jest szczególnie ważne w momencie, gdy prowadzimy jakąś firmę i to właśnie dla niej musimy skorzystać z pomocy zewnętrznych działalności. Najczęściej są nimi agencje marketingowe albo, opcjonalnie, firmy pozycjonujące. Dzięki ich działaniom dbamy o popularność swoich własnych internetowych stron, które, jak sami wiemy, w dzisiejszym świecie są naszymi kluczowymi wizytówkami. Musimy sprawić, by jak najwięcej osób mogło do nich dotrzeć, by ludzie mogli z łatwością się na nie natykać podczas szukania różnych fraz w najpopularniejszych wyszukiwarkach. A ile będzie nas to wszystko kosztować? Ile wyniesie nas koszt pozycjonowania?

Oczywiście cen pozycjonowania jest tyle, ile jest zajmujących się świadczeniem tych usług firm. Wchodząc na strony chociażby kilku z nich, już dostrzeżemy spore różnice w stawkach. Najwyższe będą pojawiać się w cennikach usług tych najpopularniejszych firm i agencji, które wyrobiły już sobie swoją renomę i dzięki temu mogą sobie pozwolić na podwyższanie cen usług, nie tracąc jednocześnie żadnych klientów, a nawet zyskując nowych. Często wydaje się nam bowiem, że jeśli zapłacimy za coś trochę więcej, efekty będą lepsze. Widzimy spory potencjał w najdroższych usługach, kompletnie bagatelizując te tańsze i uznając je za coś gorszego. Sami nie jesteśmy przecież taką firmą, która MUSI korzystać z czegoś niemalże darmowego. Czujemy się zobowiązani do podkreślania swojej wartości poprzez sięganie po droższe i w naszym odczuciu lepsze rozwiązania. A w taki sposób najczęściej na nich przepłacamy. Bo niekoniecznie ta firma, którą polecają nam wszyscy wokół, musi być dla nas najlepsza. Często to te mniejsze działalności dużo bardziej przykładają się do realizowania swoich zadań. Muszą walczyć o każdego klienta i z tego względu każdym z nich starają się zająć najlepiej jak tylko potrafią.

Wiemy już, że to, co drogie, niekoniecznie musi być dobre dla nas, dla naszej strony czy całej naszej firmy. Przejdźmy jednak do konkretów, które mają dla nas samych największe znaczenie. Ile powinien wynieść koszt pozycjonowania, by miało ono jakąkolwiek wartość? Ile trzeba zapłacić za takie działania mające na celu spopularyzowanie strony, by można było zawierzyć w ich skuteczność i efektywność? Jeżeli chodzi o rozliczanie się na podstawie wykupionego abonamentu, średnią stawką miesięczną za pozycjonowanie jest pięćset złotych. Za mniejszą kwotę nie opłaca nam się nawet korzystać z podobnych usług, a jeśli chcielibyśmy, by były one jak najbardziej skuteczne, musielibyśmy wyłożyć na nie nawet do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Możemy również pozycjonować stronę „na godziny”. W takim wariancie za godzinę pracy pozycjonera zapłacimy od dwustu do trzystu złotych.

www.wypozycjonujsklep.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here